Skip to Content

# puisi #sastra #poem #poetry #puisirasa

Bercerita

Terima kasih atas deklamasi rumit yang semesta hantarkan petang tadi

Kala sendu jemari saya mengadu pada kertas lusuh

Menuliskan temu yang berujung semu 

Rasa dalam rasa

Kaum adam mengungkapkan rasa

Kepada D

|1|

Delinda

Tiga puluh hari

Semenjak engkau menentukan pilihan

Lalu bulan baru itu berlalu

Menjadi tegak tekad di bumi

Aku yang tersunyi

Tangan Kecil

Berkedip manja. Bola matanya terang. Lebar selapangan bola bola. Berkedip kedip.

Huru hara manja. Dengan cap tangis, ia merajuk sayang.

hilang

Sekarang aku tau

Tentang kamu

Sesuatu yang aku pungkiri

Di hati selama ini

          Langit terbelah

Sindikasi materi


Terpopuler Hari Ini

Sebulan Terakhir

Terpopuler